pühapäev, 16. veebruar 2014

India juust paneer

Kunagi, kui ma ühes ettevõttes praktikal olin, siis üks kokk, kes on pärit Indiast, valmistas seda juustu. See maitses väga hästi. Teinekord ma siis küsisin, et kuidas sellist juustu valmistatakse. See oli lihtsamast lihtsam. Leidsin retsepti ka perenaise kodulehelt, kiikasin selle uuest üle ja valmistasin ka seda maitsvat juustu. Seda juustu kasutatakse erinevates India toitudes. Mina lõikasin valmis juustu kuubikuteks ning praadisin õli sees umbes 3 minutit keskmisel kuumusel, praadimise käigus maitsestasin veel vähese soola ja paprikapulbriga, välja tuli päris hea suupiste. Teinekord valmistan seda juustu kindlasti rohkem.

Vaja läheb:
2 l piima (3,5%)
66 ml sidrunimahla
2 tl soola

Vala piim paksupõhjalisse potti, kuumuta keemiseni pidevalt segades, et piim põhja ei kõrbeks, maitsesta soolaga. Lisa sidrunimahl ja lülita kuumus välja. Piim hakkab kohe kalgenduma, sega puulusikaga. Täielik kalgendumine võtab paar minutit aega, tulemuseks on tükki läinud piim koos selge kollase vedeliku ehk vadakuga.
Võta pott tulelt ja vala mass ettevalmistatud sõelale, mis on kaetud marliga. India kokk loputas veel juustumassi vee alt läbi, et vabaneda hapukast sidrunimaitsest. Pinguta marlit, et eralduks üleliigne vedelik. Mähi marli ilusti juustu ümber. Edasi oleneb kõik sellest millist toodet soovitakse. Mina jätsin juustu üleööks vajutuse alla, kes aga soovib pehmemat juustu, siis piisab ka sellest, kui juust on 7-10 minutit vajutuse all.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar